Alla inlägg under december 2007

Av Roland - 31 december 2007 00:24


Visst känns det att 2007 är passé men blir 2008 annorlunda?

Ja för mig, jag kommer att anpassa mitt leverne efter de krav

som min omvärld kräver av mig. Glädje är honnörsordet i vår familj

och det är en lämpligt riktvärde för ett fint 2008. Jaq ska inte sluta någonting möjligen sluta lyssna på alla som gnäller utan verkliga skäl! Tycka synd om det är bra om det rör sig om elände eller sjukdom inte klaga för klagandets skull!

jag ska möjligen sluta säga vi men det får tolkas som du vill inget är lättare att

enas om när någon säger vi! Jag tror på ett nytt år där vi(jag) får uppleva förändrade villkor för hela vår värld och för det lilla pyttelandet Sverige.

Gott Nytt År


Vi slipper Putin kanske och Bush i början på 2009 och inga fler zunamis. Det är Mugabe i Zimbave och Kubas Castro kommer att ge upp han somnar in snart.


Av Roland - 28 december 2007 22:44


Ett fegt brott mot mänskligheten att döda och lemlästa oskyldiga för egen

eller annans vinning. Än har vi inte fått några bevis för att de finns i Sverige

men det gäller att hålla emot

Av Roland - 18 december 2007 16:00


Först hade vi Zunamin den kunde vi inte göra mycket åt men nu har vi fått Steen på bördan det får vi se som ett steg ytterligare att vi är mitt upp i växthuseffekten. 

Av Roland - 16 december 2007 12:22


Nu har en vecka till passerat med födelsedag som jag uppskattar att ni uppmärksammade. Det känns skönt med vänner som hör av sig även om jag bliivit ett år äldre.

Tack 

Mötet på Bali slutade med att miljöboven USA skrev på avtalet så en viss optimism kan skönjas. Jag är optimist och vet att Sverige blir och är ett framtidsland för semester ännu ett tag då vi fortfarande har 4 årstider kvar.

Rolle 

Av Roland - 11 december 2007 18:22


Robert Mugabe hatar vita, får han som han vill är Apartheid tillbaka. I Zimbawe  fungerar redan fördrivning av vita och oliktänkande. Det är 2007 och med ledare som Mugabe är det en säker väg mot undergång. Konferensen på Bali om miljön får mig att tänka till både en och två gånger vad jag kan förändra inte så mycket för min skull däremot de som ska ta reda på det som vi förorsakat moder jord. Liten tuva stjälper ofta stort lass.

Av Roland - 2 december 2007 20:32


Grått men vem vet solen kommer åter, Putin förlänger sin maktposition.

Nu blir han premiärminister och vid nästkommande val kan han komma igen som President. Jag är glad att landet Ryssland har starka gränser mot väst eller

mot mitt land Sverige. Får vi en gasledning utanför vår kust kan vi bli tvugna att acceptera närvaron av piskan från Ryssland. Elda med ved och behåll kärnkraften tills oljan är slut i landet Rossia. Var glad att det är visumtvång till landet där du måste hålla käften annars!



Presentation

Omröstning

Sverige är fortfarande bästa landet i vår värld.
 ja
 nej
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards