Alla inlägg under mars 2009

Av Roland - 31 mars 2009 19:28


Livstidsdömde Alldén som dödade Caroline Stenwall får kändisadvokaten som ska överklaga/tjäna pengar på fången där enklaste lösningen är inlåsning och nyckeln kastas.

Pessimismen är övetygande i dagens konjunkturrapport det blir sämre frågan är hur många som får extra ledighet under året genom ofrivillig arbetslöshet.

Våren tar ingen paus och meterologernas varsel är positivt det blir vår och sommar trots alla svängningar i ekonomin.

TACK



Av Roland - 30 mars 2009 12:16


Jag visste inte, jag är lurad, jag hade inte läst, snälla snälla snälla jag vill tillbaka till skolbänken jag har för mycket ansvar och dessutom är lönen låg.

Förklaringarna är många och långa men tålamodet på fältet är slut det är bara de närmast sörjande som fortfarande hyllar henne. Hela styrelsen skall bytas ut förutom de som begripit vad som hänt de får förklara varför de förstod och sen gäller sparken fast vintern är över! 

TACK


Av Roland - 29 mars 2009 14:15


I det stora landet Kina får du en snabbrättegång i främre delen av bussen, går därefter till den bakre delen läggs på en bädd och får döden möta utan att känna något som helst då du står under läkarkontroll? Humaniteten spirar och staten förenklar och förnyar i de gamla totalitära samhället med moderna metoder.I vårt land sitter brottslingarna med jacka över huvudet, i Kina kommer du på väggtidningen innan du dömts i eventuell rättegång oftast dömer folket i byn! Jag tror att det brott som AP-fondens chef gjorde genom att flytta sina pengar (för att inte gå miste om några miljoner av de ca fyrtio han redan hade) skulle ha resulterat i en mobil avrättning i en Limo kanske eftersom han var högavlönad! Det uttryckte AP-chefen själv i en intervju,"Jag är högavlönad då är inte 62 miljoner mer än rätt jag ska ha en hög pension".

Om hela EU bestämmer sig för en hög retroaktiv skatt på förmögenheter och samtidigt inför dödsstraff för skattebrott skulle då de rika lämna Sverige och Europa för  USA eller Asien och inte ha möjligheten att återvända?

Mona visst är det en bra idé men det finns säkert flera lösningar men att det krävs stryptag det är ingen tvekan! Vår finansminister Borg är ändå på rätt väg men han får inte glömma de som tjänar minst och de som inte har ett arbete att gå till?

TACK

Av Roland - 28 mars 2009 15:01


En timmes mörker en manifestation? Robinson kan du se då det bara gäller belysning, eller hur!Det är lätt att hänga med när det inte gör livet svårt! En timme i stearinljusets sken med ett glas vin är övervinnerligt. Själv släcker jag TV:n från och med sista april till och med sista augusti. Inga problem alls att vara utan då jag i nödsituationer skruvar på radion, ett fantastiskt alternativ under de ljusa sommarkvällarna vid havet istället för repriserade TV- program.

Det är inte så svårt att vara människa under vår och sommarhalvåret det varde ljus, i alla fall skall värmen komma då. Vi kan manifestera mot klimatförändringar en timme per dag i badbyxor även om det är under tio grader. Det lär dröja innan vi märker av förändringen kanske först i någon sydsluttning där man lagt en olönsam slalombacke som saknar snö till jul. Lite klimatförändring och en säker varm midsommar vore inte så dumt. Värsta med ljusa sommarkvällar är de ljusskygga individer som rör sig i stan och antalet dubbleras jämfört mot under den kyliga tiden. Nöjd blir aldrig människan och jag är inget undantag!

TACK


Av Roland - 27 mars 2009 18:36


Linus säger, klart att hans lillebror Emil har storebror Linus som förebild. Det stämmer då den lilla spelar x-box ooch Guitar Hero och kopierar det mesta som storebror gör. Limpan ritar och jag påstår att Emil kommer att följa i hans spår där också men nej säger Limpan! Visst känns det skönt med förebilder jag som själv är 61 har både Limpan och Bullen och övriga barnbarn som jag beundrar! De är förebilder och det känns omvänt med tanke på deras ålder 4,5 och 9 men det är väl ganska naturligt! Jag kanske inte var som dom i mina unga år?

I morgon blir det Konserthuset i Gävle där 16 snart 17-åriga barnbarnet uppträder i Zamba Brasil.Hon är definitivt en förebild för mig men hennes kunskaper har inte jag!

Tack   

Av Roland - 26 mars 2009 21:04


Tack Emil för de fina orden, de värmer, mormors rygg blir säkert bättre och jag är inte gammal tack vare dig och övriga barnbarn. Framtiden känns trygg om du får bestämma vilket du gör över mig en dag varje vecka minst. I dag har vi varit pirater i lekparken och Bolt en snäll hund. Mamma kom med tåget till stationen från Sthlm och du har inte varit tyst många minuter i dag. Du har talets gåva Emil, snart är du fem! I morgon hämtar jag din bror Limpan kanske det blir ett parti schack på eftermiddagen eller en akvarell?

Tack-

Av Roland - 25 mars 2009 18:34


Om du inte hamnar i registret själv utbilda dig till kronofogde det är en marknad som växer enormt. Det är Hausse på indrivningsfronten och pantbanken är snart lika mäktig som Swedbank.

TACK

Av Roland - 24 mars 2009 13:47


Sola på natten är ju inte möjligt men ta ledigt från jobbet, siesta när solen skiner då undviker du blodpropp men du kanske får sparken då kommer säkert nya rön om ångest och hjärnblödninngar. Fortsätt äta tio knäckebröd om dagen undvik arbete var glad säg som Mao, den som inte upptäckt att döden är en viktig händelse i livet den har inte varit med om mycket. Mao dödade 70 miljoner människor tänk hur mycket de fick vara med om!

Tack

Presentation

Omröstning

Sverige är fortfarande bästa landet i vår värld.
 ja
 nej
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards