Alla inlägg den 3 juli 2009

Av Roland - 3 juli 2009 22:37


I dag fick jag för första gången se en myggfälla där myggornas transportsystem rubbas och de går i fällan och dör. I nödfall kan de dö genom en kemikaliedos samma som användes i kriget i Vietnam där Vietnamesrna dog som flugor! Här är det mygg som dör den grymma döden med en apparat som i all stillhet i buskarna hos grannen håller rent från moskitos. I kväll hittades två knott och ett blad senare var knotten borta troligen rymt kanske de överlever! Hurra!

Jag kommer nu att köpa in mig i anläggningen då jag sett att knotten flytt och troligen lämnar myggorna vårt område då gerillan lyckats skrämma dom till andra trevligare ställen vid Dalälven.

Tack TF för en godhjärtad insats och hoppas att vi ses igen snart. Du får myggolja av IB om du besöker oss!

TAcCK

Av Roland - 3 juli 2009 10:15


Klockan 23.57 i går då lämnade jag min roman Älskade till tryckning hos Vulkanförlaget. Inom en vecka ligger 100 ex i pocketform färdiga för läsning.

Handlingen är från min hemby Munkfors en riktig bruksort där livet inte är spännande men nyfikenhet gör att vissa ändå lever upp under de grå vardagarna. Jag följer 4 generationer under ett år med ganska normalt leverne i brukssamhället.

TACK

Presentation

Omröstning

Sverige är fortfarande bästa landet i vår värld.
 ja
 nej
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards