Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Roland - 13 januari 2009 20:01

I dag har jag varit ute på Hucken eller Alderholmen där förstärkning av kajen fortgår men byggnaden av hus och lägenheter  går på sparlåga. När lågkonjunkturen är över, vem vet när, då kommer Hucken att bebyggas närmare intill anrika Gävle Varv. Briggen Gerda ligger förtöjd, såg liten och trött ut faktiskt men det var jag också på grund av den ständiga vinden men vid havet skall det blåsa annars kan man inte segla.  Det är historia som kommer i mina tankar jag har själv varit i hetluften på varvet i 11 år. Min bästa tid var då.

När jag passerar Stuvericentralen då kommer jag på att det är nästa byggnad som kommer att tömmas då nedläggningen är beslutad. Kranarna utanför kalkförråden lutar men står fortfarande av egen kraft upprätt. Limbus har skrivit sin signatur på det ena kranbenet men Limbus befinner sig i Brasilien Hans Tjörneryd är namnet.

TACK


Presentation

Omröstning

Sverige är fortfarande bästa landet i vår värld.
 ja
 nej
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards