Alla inlägg den 28 februari 2009

Av Roland - 28 februari 2009 17:37


Stortorget i Gävle ska få nya stenar från Sverige då kinesernas stenar är billigare men nu tar protektionismen fart även i lilla Gävle. Nya stortorget kommer att motsvara lönen inklusive sociala kostnader för 225 sjuksyrror(1 år) inom vården! Det får bli primärvården då det handlar om kommunen .

Nu har ni räknat ut att det blir 90 miljoner totalt eller hur?

Blanda inte in Landstinget de får tillräckligt med skäll för Folkteatern och dräneringen av ekonomin i sjukvården.

Daniels bröllop kostar 22 miljoner eller 227 kr/Gävlebo men för att låta hela Sverige vara en del av vår enda prins i länet Gävleborg då sjunker kostnaden till 2,45 kr/svensk medborgare . Att värdera Daniel blir svårt då han kommer att ha Vickan vid sin sida men jag ska försöka att rapportera efter bröllopet det vill säga efter midsommar 2010.


Stora händelser ger ofta rubriker och när det gäller investeringar eller utgifter då kommer svenskens analysförmåga och matematikkunskap fram eller är det något annat? Det handlar om demokrati i de flesta fall eller kanske avundsjuka!

Jantelagen finns naturligtvis men för mig spelar det väl ingen roll så länge stenarna läggs på mitt torg inte Bomhus då skulle jag protestera!

Daniels bröllop tycker jag samliga Sveriges invånare skall drabbas av då hela Sverige ska leva med honom och Vickan på deras Eriksgator i landet!Synd att Daniel inte kommer från Gävle men han är i alla fall Gävleborgare.

TACK







 

Presentation

Omröstning

Sverige är fortfarande bästa landet i vår värld.
 ja
 nej
 annat

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards